BUSINESS DEVELOPER
NIELS ANDELA
Niels is tech-savvy en vindt alles wat innovatief en nieuw is interessant. Het krijgen van kinderen inspireerde hem om meer na te denken over de planeet. Hij onderbrak zijn carrière in de marketing om een start-up te beginnen voor het maken van een fiets van gerecycled plastic, verzameld bij de Ocean Cleanup. Samen met een spin-off van de TU Eindhoven en een bevriende ontwikkelaar van bio plastic deed hij een haalbaarheidsonderzoek. Het uiteindelijke ontwerp werd een groot plastic ‘iets’ waar je op kon fietsen en helaas niet de coole plastic fiets die hij in gedachten had.
Duurzaamheid en innovatie gaan hand in hand, stelt Niels. Hij wil zich inzetten om bij BEACON meer duurzame bedrijven te bereiken. Het is geen keuze meer tussen commercieel en duurzaam, het is én én. In productinnovatie liggen mooie kansen om het verschil te maken. Hij is ervan overtuigd dat bedrijven die duurzaamheid inbedden in hun organisatie, straks als winnaar uit de bus komen.
“DE AFWEGING TUSSEN COMMERCIEEL OF DUURZAAM IS ACHTERHAALD. HET IS ÉN ÉN.”
KRACHT VAN NIELS
Niels is een goede luisteraar. Hij schuift graag aan bij nieuwe mensen en bedrijven en is oprecht geïnteresseerd in wat er speelt. Hij is absoluut geen ‘hijgerige verkoper’ en heeft volgens bekenden de gunfactor. Wat drijft mensen? Wat willen bedrijven? Dat wil hij graag begrijpen. Niels praat graag met grote en kleine partijen over hun productportfolio en komt snel tot de kern. Hij stelt open en doortastende vragen en schept in korte tijd helderheid rond de innovatie uitdagingen die bij bedrijven spelen. Daarna is het de kunst om te kijken of er een match is tussen hun innovatiedoelstelling en de specifieke skills en ervaring die BEACON in huis heeft.
NIELS’ ERVARING
Niels werkte bij diverse marketingbureaus, van oldschool tot hip & happening. Hij startte in de gesponsorde media en werkte daarna lange tijd voor de muziek- en filmbusiness, waar hij zich bezighield met elpee-hoezen en later die voor cd’s en blue ray. Eerst als marketeer en later als mede-eigenaar.
Na zijn plastic-fietsavontuur werkte hij voor een marketing automation bureau, waar hij de ins en outs van digitale marketing leerde. Zijn ervaring als marketeer, maar ook die als uitvinder en ondernemer, maken Niels een interessante gesprekspartner voor zeer uiteenlopende partijen.